lørdag den 13. februar 2010

Fra begyndelsen

Jeg nævnte banestien fra Nivå, den fortsatte sydpå og en dag kørte jeg til Vedbæk inden DSB påbegyndte ombygning i forbindelse med modernisering af Kystbanen. Endnu var der 4 spor efter engelsk forbillede, en særlig kystbanesporplan, armsignaler på den forkerte side på grund af kurveforholdene og ikke at forglemme de kønne rød-hvide stationsskilte. Her med den dengang typiske Kystbanestamme. Her en kendt far og søn situation:
Det minder mig om noget sådan cirka 10 år tidligere i Hillerød: Jeg står til venstre og billedet er et scannet diapositiv fra min fars samling. Den har jeg brugt en del tid på at sortere og scanne, så det er der orden i nu. MX'ere har sådan en hyggelig lyd. 1003 havde allerede det ekstra kølegitter der brød det ellers meget harmoniske design, 1003 er den første MX der er født med den udvidede indsugningsåbning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar