fredag den 21. februar 2014

Internationalt lokaltog med kælenavn.

Jeg har en hel del rullende materiel til modeljernbanen. I lighed med mange andre ligger det i OVP (tysk forkortelse for originalforpakning) og så ligger det bare dér, særlig nu hvor jeg endnu ikke har et anlæg. Derfor har jeg indkøbt en Trainsafe hvor jeg kan udstille en eller anden togstamme støvfrit og dekorativt.
Min kompetente hustru genkendte stammen som "Narviktoget".
-og vist er det Karven jeg har tænkt på.
Rst 3588-3583 Kiruna-Narvik-Kiruna delvis oprangeret af Nordpilens Luleådel.
Toget er opført i EWP og hedder i folkemunde "Karven", opkaldt efter den norske brændevin som kirunaboerne for snart længe siden valfartede til Narvik for at købe,
dengang var den norske krone noget svagere .

Her har vi forbilledet på gamla Riksgränsen Hpl. maj 1979.


Her en senere udgave i Björnfjell, nu med Rc og en del godsvogne. 
I spor 3 en NSB Bm67 lokaltoget på Ofotbanen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar