mandag den 28. maj 2012

Endnu en veteranbanetur.

Pinseudflugten gik til veteranbanen Süderbrarup - Kappeln i herligt sommervejr.
Rejsehjemmel til Süderbrarup kunne jeg købe i DSBs billetautomat i form af et dagreturklippekort.
Men da der nu (endelig) sker noget på Vamdrup-Vojens strækningen var der "togbus" på nævnte strækning,
jeg tog afsted lidt tidligere end nødvendigt pga tidligere erfaringer med store busser i Sønderjyske rundkørsler og manglende kommunikation bus-togledelse, det blev dog gjort til skamme, bussen opfyldte sin funktion og kom frem 3 min før tid.
Her kommer køretøjerne fra nattens arbejde til Vojens.
overraskende nok kom nattoget lige før afgang, åbenbart lige så overraskende for personalet som ikke kunne forstå standsningen.

Nøjagtig en times overgangstid i Flensburg/Flensborg, Berlintoget 30 min forsinket.
Nåede dog Süderbrarup før Angeler Dampfeisenbahns tog af skandinavisk tilsnit. Det var også på høje tid at få armsignalerne foreviget. Stationen gav mig iøvrigt inspiration til modelbanen, også dette søde trinbræt.

Efter et passende ophold i Kappeln ved Sliens bred og spisning gik turen tilbage.
Her ses det blandede tog og det nye reducerede sporanlæg, ombygget før fjernstyring indføres.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar